Profile

三浦 竜樹
Tatsuki Miura
シニア・アナリスト
Senior Analyst

専門分野
Coverage Areas
・仮想化技術(クライアント、ストレージ、DaaS)、クライアント運用管理(次期クライアント戦略など)
・コラボレーション(ポータル、ワークフロー、ユニファイドコミュニケーションなど)
・コンテンツ管理(ECM、文書管理、帳票作成・運用)
・デジタルマーケティング(CMS、ECプラットフォーム、MA、DMP、CRMなど)
・Virtualization Technology(Application / Desktop, DaaS, Storage)
・Client and Mobile Operation Management
・Collaboration(Portal, Workflow, Unified Communication)
・Enterprise Content Management, Document solution
・Web / Digital Marketing(Web CMS, EC Platform, Marketing Automation,DMP, CRM, etc.)

広告代理店にて、ITベンダーのマーケティング・プラン策定、ネットワーク関連システ ムの広告戦略などに携わる。2001年4月より現職。
これまでに、ポータルサイト(B2E、B2B、G2B、B2Cポータル)構築、コミュニケーション/コラボレーション基盤の刷新、ワークスタイル変革、仮想デスクトップ導入支援、EC基盤構築・刷新などのコンサルティングに携わる。近年は主に、企業におけるクライアント運用管理(仮想化/DaaS)、Web/EC戦略策定、マーケティングオートメーションやDMPなどのマーケティングIT分野でのアドバイスやコンサルティングを提供している。
Mr. Tatsuki Miura provides consulting services on client and mobile operation management, collaboration, web / digital marketing strategy, and virtualization technologies.
Previous Experience Prior to joining ITR Corporation in 2001, Mr. Miura was a freelance producer supporting marketing planning and sales promotion strategies for Major IT companies. He has assisted them both in B2B and B2C markets, focusing on Internet strategies, E-business, and End User Computing project. In recent years, he has been consulting for web / digital marketing.
Mr. Miura received B.A. from University of California at Los Angeles.

最近の分析レポート