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Einstein's Eye

The Future of Virtual Reality in the Enterprise(企業におけるバーチャルリアリティの近未来)

執筆者: Marc Einstein | 発行号: 2018年08月号

Virtual Reality (VR) is quickly becoming a hot topic in IT departments as the technology has made strides in recent years in becoming an affordable, versatile and cost-effective technology that enterprises can leverage for a variety of applications. At NVIDIA’s recent GTC conference in the US, a demonstration was conducted where a driver remotely connected to a Ford Focus outside of the conference hall and was able to maneuver and park the vehicle while connected to an HTC Vive VR headset. VR is also becoming engrained in popular culture, as the recent Steven Spielberg movie “Ready Player One” presented a view of the near future where most human social interaction takes place in a VR environment. Demonstrations such as these are showing the potential that VR technology offers to the enterprise, and this trend is expected to continue strongly both overseas and in Japan in the near future.【抄訳】近年、バーチャルリアリティ(VR:仮想現実)は、手ごろな価格で幅広い用途で利用できるコスト効率の高い技術に成長し、さまざまな企業アプリケーションに活用できるとしてIT部門で急速に注目を集めている。最近では、NVIDIA社のGTCコンファレンスにおいて、HTC VIVE VRヘッドセットを使ってコンファレンスホールの外にある車を遠隔操縦し駐車するというデモが行われた。また、スティーブン・スピルバーグ氏が映画「レディ・プレイヤー1」において多くの人間の社会的な交流がVR環境で行われる近未来の姿を示したように、VRは大衆文化にもなりつつある。このように、VR技術は企業に可能性をもたらし、海外および日本において近い将来、この流れが加速すると予想される。(本文は英語です)

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